Experiencias en tiendas virtuales, experiencia de cliente con IA, soluciones de realidad aumentada y otras trend tech

 

 

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Informe con recursos y tendencias de futuro para el pequeño comercio y la artesanía

Noviembre 2020 – 2ª quincena

Con el apoyo de ITI

Noticias

Una nueva generación de tiendas virtuales para evocar la experiencia del retail

puromarketing

Sin embargo, eso servía en un primer momento, pero no permitía cubrir todas y cada una de las cuestiones que las marcas debían operar. Esto es, las tiendas físicas aportan muchas veces más que simples procesos de venta. Son espacios para experiencias, para un trato directo o para una atención más pe …

 

Fitshop.es comienza la venta de home fitness de realidad virtual

CMD Sport

Fitshop.es ha iniciado en España la comercialización de una nueva herramienta de home fitness de realidad virtual (RV) tanto, de sus equipos técnicos como de la suscripción correspondiente.

 

Las tiendas de Cortefiel reducen su consumo con el Eco Smart de Telefónica

Diario de Sevilla

Un total de 37 tiendas Cortefiel de Madrid y Andalucía del grupo Tendam han conseguido reducir su consumo energético un 15% gracias a la aplicación de soluciones Eco Smart de Telefónica Empresas basadas en Internet de las Cosas (IoT). En concreto, los establecimientos cuentan con herramientas que pe …

 

Inteligencia Artificial made in Spain para mejorar la experiencia del cliente y vender más por internet

DigitalAffaires

Si algo ofrece la venta por internet son datos. Cada transacción va acompañada de gran cantidad de información asociada al comprador, de enorme utilidad para las empresas en un momento en el que la democratización de la inteligencia artificial (IA), permite extraer los mejores frutos de ese Big Data …

 

La inteligencia artificial llega a los supermercados para sustituir la función de los cajeros por reconocimiento facial

marketingdirecto

Se trata de un modelo creado por la empresa Cloudpick con el que el consumidor, con un código QR y reconocimiento facial, puede entrar a la tienda, elegir el producto que quiera y salir sin necesidad de pasar por caja para pagar. La tecnología recoge el precio del producto escogido y al salir de la …

 

Soluciones de realidad aumentada potencian las ventas en tiendas físicas y virtuales

TyN Magazine

Mc Luhan Consulting presenta nuevas soluciones de realidad aumentada y Try-On para potenciar las ventas en tiendas físicas y virtuales. Las condiciones de pandemia han logrado motivar lo que se espera sea el boom más importante del comercio digital conocido hasta hoy: tanto es así que avanzó en poco …

 

Así funciona Shopping Feed Manager, la nueva herramienta para optimizar el feed de datos de tu negocio online

marketing4ecommerce

El objetivo de SFM es ofrecer la posibilidad a cualquier negocio de importar y exponer en una página web su catálogo de productos y que quieran vender de manera muy optimizada en plataformas aptas como Google Shopping, Amazon o Facebook.

 

More delivery robots roll out on UK streets

Cities Today

UK supermarket Co-op has expanded its use of Starship Technologies’ autonomous home delivery robots to the town of Northampton. More deployments are expected in additional towns and cities soon. Northampton is the Co-op’s second Starship robot delivery location after Milton Keynes, where the servic …

 

AGC DESIGNS AI MIRROR FOR JAPANESE MARKET, NAMED MIRRORIA

GLOBAL COSMETICS NEWS

Japanese manufacturer AGC has developed an Artificial Intelligence smart mirror, which allows consumers to apply make-up while receiving visual help from beauty professional on the same mirror. THE DETAILS Named Mirroria, the design has a normal mirror placed on top of a built-in monitor, which al …

 

New AI Software Automates ‘Ghost Mannequin’ Images, Promises to Streamline Clothing Photography

petapixel

Software company autoRetouch has debuted a new software feature that promises to reduce hours of post-production time down to seconds. Automating what is called a “ghost mannequin” photo, the software quickly creates composite images for use in e-commerce.

 

These New AI Tools Help Retailers Give Faster and More Accurate Product Recommendations

Footwear News

Artificial intelligence and machine learning are becoming more common technologies in retail, as businesses understand their capabilities. Earlier today, Adobe launched two news applications of AI for its Magento commerce platform: visual similarity-driven product recommendations and live search. R …

 

 

Informes

The future is coming … but still one day at a time: seven data-driven trends defining the future of the retail and consumer products industry

Deloitte

The retail and consumer products industry is hungry to predict the future, yet many past predictions about the retail industry in 2020 have not materialised because most were not supported by data. In this report, we took a different approach looking deeply into data and macro forces to highlight fo …

 

The Essential Shopper Experience: Safety, speed and convenience

Zebra

Shoppers are concerned. Retailers are concerned. Yet the biggest threat to retail isn’t COVID – it’s addressing shoppers’ basic pain points and accelerating investments in the essential technologies that will make an impact. Challenge what you think you know about retail, shoppers, technology and CO …

 

Delivering greater value and increasing agility to drive faster growth in retail

CGI

The pandemic has significantly affected the global retail industry. It has put increasing pressure on businesses to be more adaptive to change, favoring those furthest ahead in their digital journeys. Trends such as home delivery, pick-up options, and conscious buying are accelerating. It has never …

 

2020 Online Retail Forecast Report

FTI Consulting

This has been an unexpected banner year for online retail sales, mostly attributable to the impacts of business shutdowns and social-distancing practices on the way Americans shop in this year of pandemic.

 

The great consumer reset: COVID-19 and the consumer products and retail consumer

Capgemini

Once the last wave of this pandemic finally recedes, a new world will emerge. Yet many of the habits we form now, under duress, such as heightened concern for personal safety, are here to stay. That’s why the Capgemini Research Institute is releasing a series of research notes with pragmatic guidanc …

 

Beyond COVID: The Role Of Retail Employees In 2020

Retail Systems Research

While retailers have often talked a good game about how valuable their employees are, cold truth commonly reveals that many treat employees as a highly disposable commodity. With so much disruption in the word right now, however, that model no longer works. We wanted to understand how retailers are …

 

Top 10 Emerging Technologies 2020

World Economic Forum

Technological advances have always been key agents of change in how we work, interact and live. During the last two decades, the world has witnessed an unprecedent pace of technological innovation in all fields, from computing and artificial intelligence to biotechnology and nanotechnology. These te …

 

El Comercio Electrónico B2C en España 2019 (Edición 2020)

ONTSI (Observatorio Nacional de las Telecomunicaciones y de la SI)

El ONTSI presenta el “El Comercio Electrónico B2C en España 2019 (Edición 2020)”. El estudio constituye una herramienta que permite dimensionar el sector y caracterizar a los usuarios del comercio electrónico y sus hábitos de consumo. Dadas las circunstancias derivadas de la pandemia ocasionada por …

 

 

Eventos

02/12 GoDigital Nacional 2020

Diputación Valencia, Cámara Comercio de Valencia

ONLINE | 12 PONENCIAS | 11 MESAS REDONDAS | 45 PONENTES Únete al mayor congreso organizado por las Cámaras de Comercio Españolas para ayudarte a impulsar tu negocio. Fórmate en tendencias, herramientas y estrategias digitales que están cambiando la gestión del talento, la productividad y la relación …

 

08/12 FUTURE STORES: Transforming In-Store Experiences for Future Retail

Worldwide Business Research

The Future Stores Virtual Event Insights that provide an answer to the question, «Where do in-store retailers go from here?» Consumers have shown that physical stores remain relevant in the age of digital retail, and even amid the global disruptions of 2020. But brands now have more opportunities t …

 

09-11/12 Asian E-tailing Summit

HKTDC

The Asian E-tailing Summit (AES) is a one-stop platform for business professionals to network with renowned online retail experts and obtain the latest sourcing trends, market intelligence, success cases and best practices of e-tailing. Top-notch speakers from the fast-growing e-tailing business ar …

 

 

Cursos

30/11 Llotja virtual: Big Data

Cambra de Comerç de Barcelona

El Big Data i la intel·ligència artificial, és a dir, les dades de les que disposem, ens permeten millorar la gestió dels nostres negocis. En aquest sentit ens endinsarem en tres tipus de dades, que en conjunt, ens permetran conèixer millor el nostre client i ser més eficients en les compres i el co …

 

01/12 Llotja virtual: Aprofita la venda creuada amb el Click & Collect

Cambra de Comerç de Manresa

El que seria l’últim pas d’una venda online, quan el client recull la comanda a la botiga física, gràcies al servei Click & Collect, podria convertir-se en una oportunitat per donar a conèixer una mica millor el nostre comerç i potenciar la venda creuada. Possiblement hi haurà clients que vagin …

 

07/12, 11/12 Tendencias de consumo en la nueva realidad Cod: TALLER20_16

Ayuntamiento de Vila-real

La COVID-19 ha redefinido la palabra incertidumbre. Tras un periodo de reacción ante el confinamiento de la población y el cierre de la economía, las empresas y pequeños comerciantes trabajan en estudiar el impacto y garantizar su supervivencia. El objetivo del curso es analizar las claves que nos p …

 

 

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